Mijn favorieten

Aankoop

WIJ KUNNEN U BIJ DE AANKOOP VAN EEN WONING DUIZENDEN EURO'S KUNNEN BESPAREN

Het vinden van de juiste woning voor een goede prijs is een moeilijk opgave. Omdat de ideale woning ieders doel is, staat het vinden van de ideale woning meestal gelijk aan een intensieve speurtocht.
Het is daarom belangrijk dat goed en deskundig begeleid te worden door een specialist.

Bij van de Meerendonk Makelaars zijn we specialist op het gebied van wonen. Waar U in uw vakgebied uitblinkt, zijn wij goed in aankoopbegeleiding van woningen en al wat er bij komt kijken.

Wat doen wij:
  • Voorgesprek, 2e bezichtiging en nabespreking
  • Onderhandeling
  • Koopakte controleren
  • Financiering monitoren
  • Taxatie regelen
  • Leveringsakte controleren
  • Eindinspectie begeleiden
  • Transport begeleiden
 
Stap 1: Tweede bezichtiging
Als u een woning op het oog heeft, deze al een keer heeft bezichtigd en eventueel van plan bent deze woning aan te kopen, dan schakelt u ons in.

In overleg met u, wordt door ons bij de verkopende makelaar een afspraak gemaakt voor de tweede bezichtiging.

Wij gaan met u mee naar de tweede bezichtiging. Wij zullen u tijdens/na de bezichtiging informeren over de staat van onderhoud, (verborgen) gebreken en de reële waarde van de woning.

Om u goed te kunnen adviseren omtrent de waarde van de woning zullen wij ook aanvullende onderzoeken verrichten waarbij juridische aspecten (publiekrechtelijk en privaatrechtelijk), de kadastrale onderzoek, de bodemgesteldheid, het bestemmingsplan, juridisch onderzoek, erfdienstbaarheden, eventueel de financiële situatie van de Vereniging van Eigenaren, de tijd dat de woning te koop staat en eventuele referentiewoningen allemaal aan bod komen.
 
Stap 2: Onderhandelen
Wij weten als geen ander waar we rekening mee moeten houden tijdens de onderhandelingen om zo de woning aan te kopen tegen de laagst mogelijke prijs en tegen de voor u beste voorwaarden.

Vooraf zullen wij uitgebreid met u de strategie van de onderhandelingen bespreken. Uiteraard wordt u door ons tijdens het gehele onderhandelingsproces uitvoerig geïnformeerd over de voortgang van de onderhandelingen, zodat u volledig op de hoogte bent van het gehele onderhandelingsproces.

Soms is het wijselijk om een bouwtechnisch onderzoek uit te laten voeren bij de aan te kopen woning. Ook hierin kunnen wij u adviseren en tevens hebben wij contacten die dit onderzoek voor u kunnen uitvoeren.

Wij zullen er in de onderhandelingen rekening mee houden dat u de koopovereenkomst kunt ontbinden indien u niet een passende financiering kunt krijgen of als er naar aanleiding van het bouwtechnisch onderzoek gebreken naar voren komen die voor u als koper niet acceptabel zijn. Met ons als aankoopmakelaar koopt u dus altijd met zekerheid!
 
Stap 3: Koopovereenkomst
Indien het woonhuis wordt aangekocht, zal er een schriftelijke koopovereenkomst worden opgesteld. Alle (mondeling) gemaakte afspraken worden dan vastgelegd in deze schriftelijk koopovereenkomst.

Te denken valt aan onder andere:
  • de koopprijs;
  • de datum levering;
  • de ontbindende voorwaarden voor financiering;
  • de drie dagen bedenktijd;
  • eventuele ontbindende voorwaarden voor het bouwtechnisch onderzoek;
  • notaris;
  • bankgarantie, etc.
Van belang is dat de afspraken die gemaakt zijn op een juiste wijze worden vastgelegd in deze schriftelijke koopovereenkomst. Om hiervan zeker te zijn, zullen wij deze koopovereenkomst controleren en waar nodig corrigeren.

Wij zullen de schriftelijke koopovereenkomst uitvoerig met u doornemen en aan u toelichten, voordat u deze ondertekent.
 
Stap 4: Financiering
Niet alleen bij de aankoop wordt u begeleid, bovendien is er ook een mogelijkheid om van een onafhankelijke en erkende hypotheekadviseur een geheel vrijblijvend en kosteloos hypotheekadvies te krijgen.
Onze onafhankelijke en erkende hypotheekadviseur kan u een concurrerend voorstel aanbieden. Zo vangt u twee vliegen in één klap!

Stap 5: Taxatie
Wij zijn betrokken bij de aankoop van de woning als uw adviseur. Wij mogen om deze reden geen taxatierapport opstellen voor de financieringsaanvraag van de woning.
Dit taxatierapport dient door een onafhankelijke derde makelaar/taxateur te worden opgesteld.

Wij kunnen u adviseren omtrent een goede onafhankelijke taxateur/makelaar die voor u tegen een gunstig tarief een taxatierapport opmaakt voor de financieringsaanvraag en dit desgewenst voor u regelen.

Stap 6: Notaris
Het is van belang dat u een betrouwbare en kundige notaris kiest. Wij kunnen u adviseren over een goede notaris in de omgeving.

Stap 7: Inspectie
Voor de notariële levering maken wij met u en de verkopers een afspraak om de woning, voorafgaande aan het tekenen van de leveringsakte bij de notaris, te inspecteren.
Deze inspectie gebeurt om te bekijken of de woning zo wordt opgeleverd als is afgesproken. Wij weten precies waar we op moeten letten bij de oplevering van de woning en zullen gedurende de inspectie van de woning u met raad en daad bijstaan.

Stap 8: Notariële levering
Na de inspectie van de woning gaat u naar de notaris voor de ondertekening van de notariële akte van levering. Wij zullen deze leveringsakte alsmede de nota van afrekening controleren en waar nodig in overleg met u laten bijstellen.
Deze leveringsakte wordt dan door u, de notaris en de verkopende partij ondertekend. Eventueel zijn ook wij hierbij aanwezig. Na het tekenen van deze leveringsakte ontvangt u van de verkoper de sleutels van uw nieuwe woning!
 
Als U professionele begeleiding wenst bij de aankoop van een woning, bel ons op 0499-575875 of stuur ons een e-mail info@vandemeerendonkmakelaars.nl, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


 
VAN DE MEERENDONK MAKELAARS: DESKUNDIG EN BETROUWBAAR

Contact

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring